recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Die Branche kritisiert – Novelle des KrWG: Zu kurz gesprungen
Politik & Recht
Die Branche kritisiert den Entwurf des neuen Kreislaufwirtschaftsgesetzes und fordert striktere Vorgaben und feste Quoten für den Rezyklateinsatz.
Abstimmung im EU-Parlament am 27. November geplant – Virginijus Sinkevicius: Neuer EU-Umweltkommissar im Porträt
Politik & Recht
Der litauische Politiker Virginijus Sinkevičius will den Übergang Europas zu einem kreislauforientieren, klimaschonenden Wirtschaftsmodell forcieren.
3. Fachtagung von Interseroh und dvi – Future Resources 2019: Qualitätsstandard für Rezyklate dringend erforderlich
Recycling
Hersteller müssen Verpackungen auf den Prüfstand stellen. Best-Practice-Beispiele belegen: Klima- und ressourcenschonendes Verpackungsdesign ist machbar.
Nachhaltigkeit
Ausgezeichnetes Engagement: Im Rezyklat-Forum setzen sich Handel, Industrie und Entsorgungsbranche für recyclingfreundliche Produkte und Verpackungen ein.
Zahl des Monats
Zahl des Monats November 2019
Asien-Engagement wächst – ALBA Group erhält ersten Auftrag aus Singapur
Umweltservices
Aufbau einer neuen, digitalen Entsorgungsstruktur für Stadtteil mit 1/2 Million Einwohnern. Auftrag ist Teil des ambitioniertesten Umweltprojekts Asiens.