recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Nationales Emissionshandelssystem gestartet – Keine fossile Verbrennung ohne CO2-Preis – wie wirkt das BEHG?
Politik & Recht
Das Brennstoffemissionshandelsgesetz (BEHG) sorgt seit Anfang des Jahres dafür, dass sich die CO2-Bepreisung auf weitere Wirtschaftsbereiche erstreckt.
Im Interview: Marius Baader, Geschäftsführer Gesamtverband der Aluminiumindustrie – Ausblick Aluminium: Silberstreif im neuen Jahr
Rohstoffe
Auch in der Aluminiumindustrie hat Corona deutlich auf die Bremse gedrückt. GDA-Geschäftsführer Marius Baader sieht bereits Erholung – dank Recycling und Klimaschutz.
Messen, Kongresse, Preise und Umwelttage – Save the Date! Top-Termine der Nachhaltigkeit 2021
Nachhaltigkeit
Die Corona-Pandemie hat auch die Veranstaltungsbranche weiter im Griff – viele Events finden online statt oder werden verschoben. Wir geben einen Überblick.
Recycling
Von der Rohstoffgewinnung bis zum Recycling: Die EU-Kommission will für mehr Nachhaltigkeit auf dem Batteriemarkt sorgen und macht ersten Vorschlag im Rahmen des EU Green Deal.
Überarbeitetes Gesetz soll Anfang 2022 in Kraft treten – Ausreichend durchdacht? Die ElektroG-Novelle im Fokus
Politik & Recht
Die Bundesregierung beschließt Maßnahmen, um die durch die EU geforderte Recyclingquote von 65 Prozent tatsächlich zu erreichen.