recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

12. Deutscher Nachhaltigkeitspreis – Interseroh ist Finalist in der Sonderkategorie Digitalisierung
Nachhaltigkeit
Umweltdienstleister mit Lizenzero unter die Top 3 gewählt. Webshop richtet sich vor allem an kleine Händler und Unternehmen zur Erfüllung des neuen VerpackG.
ZSVR-Vorstand Gunda Rachut im Interview – „Verpackungen nicht mehr aus der Pflicht heraus definieren“
Politik & Recht
Informieren, aufklären, kontrollieren – wie die Zentrale Stelle Verpackungsregister Unternehmen in die Pflicht nimmt, erklärt Vorstand Gunda Rachut im Interview.
„Made for Recycling“: Umwelt- und recyclinggerecht verpacken – FachPack 2019: Interseroh präsentiert Bewertungsmethode zur Verpackungsoptimierun
Recycling
Die wissenschaftlich fundierte Analysemethodik unterstützt Hersteller und Handel bei der Erfüllung des neuen Mindeststandards nach dem Verpackungsgesetz.
VerpackG aktuell – Zentrale Stelle legt ersten Mindeststandard zur Bemessung der Recyclingfähigkeit von Verpackungen vor
Politik & Recht
Zentrale Stelle Verpackungsregister: Mindeststandard markiert Meilenstein auf dem Weg zu mehr werkstofflichem Verpackungsrecycling und höheren Recyclingquoten
Zahl des Monats
Zahl des Monats September 2019
videothek
Effizient. Umweltfreundlich. Flexibel: ALBAs neue EBS-Anlage in Karlsruhe. Hochwertige Ersatzbrennstoffe leisten einen wichtigen Beitrag zum Klimaschutz.