recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Messen, Kongresse, Preise und Umwelttage – Save the Date! Top-Termine der Nachhaltigkeit 2020
Nachhaltigkeit
Digital statt vor Ort: Corona-bedingt finden viele Veranstaltungen im zweiten Halbjahr 2020 online statt. recyclingnews zeigt, wo Sie wie dabei sein können.
Der Sprecher der deutschen Grünen im EU-Parlament zum Start der deutschen Ratspräsidentschaft – Sven Giegold: Bei EU-Hilfgeldern auf Nachhaltigkeit pochen
Nachhaltigkeit
Deutschland soll EU-Ratspräsidentschaft nutzen, um den Umbau zu einer Kreislaufwirtschaft voranzutreiben, so der Sprecher der deutschen Grünen im EU-Parlament.
Dr. Anno Oexle, Experte für Abfallrecht, zum Entwurf des neuen Batteriegesetzes – BattG: Was die Novelle für Hersteller und Handel bedeutet
Politik & Recht
Das novellierte Batteriegesetz soll Anfang 2021 in Kraft treten. Welche Pflichten auf die Wirtschaft zukommen, erläutert Dr. Anno Oexle, Experte für Abfallrecht.
Berufe in der Abfallwirtschaft: Niederlassungsleiterin ALBA Nord – „Recycling steckt voller spannender Herausforderungen“
Umweltservices
Berufe in der Abfallwirtschaft: Anja Peters, Niederlassungsleiterin der ALBA Nord GmbH in Rostock, schätzt die Dynamik in der Zukunftsbranche Recycling.
Politik & Recht
Der neue Aktionsplan Kreislaufwirtschaft und ähnliche Initiativen werden trotz der Corona-Krise zeitnah behandelt und rücken nicht in das nächste Jahr.