recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Fachmesse FACHPACK 2021 – „Made for Recycling“ – Verpackungsanalyse von Interseroh jetzt auch für den internationalen Markt
Allgemein
Auf der FACHPACK 2021 präsentiert Interseroh, wie Unternehmen nun auch die Recycelfähigkeit ihrer Verpackungen für andere europäische Länder bewerten lassen können.
Rezyklateinsatz in der Kosmetikindustrie – Standards für Kunststoffrezyklate: Qualität ohne Kompromisse
Rohstoffe
Qualitätsstandards für Recyclingrohstoffe sind wichtig für den Ausbau der Kreislaufwirtschaft. Interseroh und die Initiative CosPaTox treiben die Entwicklung voran.
Von BDE bis WWF: Positionen zur Bundestagswahl am 26. September – BTW 21: Was Verbände von der neuen Bundesregierung fordern
Politik & Recht
Verbände verlangen Kurswechsel: Nächste Bundesregierung muss Kreislaufwirtschaft als Leitprinzip verankern, um Ressourcen- und Klimaschutzpotenzial zu nutzen.
Nachgefragt: EU-Batterieverordnung im Fokus – E-Mobilität: Batterierecycling ist ein Schlüssel zum Erfolg
Politik & Recht
Nachgefragt: An welchen entscheidenden Stellschrauben die EU-Kommission bei der neuen Batterieverordnung drehen sollte, erklärt BDE-Expertin Sandra Giern.
Reportage vor Ort – Hochregalstapler-Recycling – ein Fall für echte Profis
Recycling
Spezialauftrag für die ALBA Metall Nord GmbH: Die Expert*innen für Stahl- und Metallrecycling finden professionelle Lösungen, auch für sperrige Schrott-Güter.