recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Serie Berufe in der Abfallwirtschaft – „Ich mag es, wenn Prozesse perfekt ineinandergreifen“
Umweltservices
Berufe in der Abfallwirtschaft: Bernd-Rüdiger Worm, Regionalleiter Berlin-Brandenburg bei ALBA, setzt sich für eine klimaschonende Entsorgungslogistik ein.
UBA-Präsident Dirk Messner im Interview – „Wir empfehlen Einsatzquoten für Post Consumer-Rezyklate“
Politik & Recht
Recycling 2022: Was bringen die Revision der europäischen Verpackungsrichtlinie und die UN-Plastikkonvention? Eine Einschätzung von UBA-Präsident Dirk Messner.
Einsatzquoten und Recyclingstandards schaffen Vertrauen in Sekundärmaterial – Zu wenig Recycling am Bau
Recycling
Der Bau hierzulande boomt – das Recycling der Kunststoffabfälle von Baustellen dagegen nicht. Eine aktuelle UBA-Studie zeigt, wie es künftig besser laufen kann.
Recycling
Die RWTH Aachen bietet unter anderem den Masterstudiengang „Rohstoffingenieurwesen“ mit der Vertiefungsrichtung Recycling an.
Zahl des Monats
Zahl des Monats: Januar 2022
Nachhaltigkeit
Ob Messen, Konferenzen oder Branchentreffs: Viele Organisatoren setzen 2022 wieder auf Präsenzveranstaltungen. Wir haben die wichtigsten ausgewählt.