recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Verfahrenstechnik aktuell – Serienreif – die Trucks der „Flaschen-Jäger und -Sammler“
Ansichten
Recycling auf Rädern: Das Mobile Zählzentrum (MZZ) der INTERSEROH 5 Pfand-System GmbH kann in einer Minute mehr als 100 leere…
Recycling
Marktgerechte Lösung, ausgefeilte Technik: Interseroh startet das dritte Mobile Zählzentrum (MZZ) zur Erfassung und Sortierung gebrauchter Einweg-Pfandgebinde.
Fraunhofer UMSICHT und Ökopol warnen vor Plastikeinträgen in der Landwirtschaft – An Boden gutmachen
Politik & Recht
Äcker und Felder in Deutschland werden Jahr für Jahr durch immer mehr Plastik belastet und entwertet. Eine neue Studie geht dem Problem erstmals auf den Grund.
Interview mit BDE-Präsident Peter Kurth – „Die Politik braucht ein neues Verständnis von Kreislaufwirtschaft“
Politik & Recht
BDE-Präsident Peter Kurth im Interview: Mit Blick auf die Bundestagswahl fordert der Verband klare Kompetenzen für die Umsetzung des Green Deal im Kanzleramt.
Zahl des Monats Juni – 30 Jahre Mülltrennung und Verpackungsrecycling in Deutschland
Zahl des Monats
Gelb, blau, braun oder schwarz: Jedes Kind kennt heute die verschiedenfarbigen Abfalltonnen. Anders als noch vor 30 Jahren. 1991 fiel der Startschuss für das Verpackungsrecycling in Deutschland.
Erweitertes Angebot im Online-Shop von Interseroh – Verpackungslizenzierung mit Mehrwert: Lizenzero bietet ab sofort branchenrelevante Partnerangebote
Umweltservices
Interseroh erweitert seinen Online-Shop Lizenzero um einen exklusiven Partnerbereich und fördert die Vernetzung seiner Kund*innen mit branchenrelevanten Unternehmen und Dienstleistungen.