recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Aktueller Film zur BDE-Resolution – Appell der Recyclingbranche: Zeit zum Handeln!
Politik & Recht
Klimaschutz durch Kreislaufwirtschaft: Der Branchenverband BDE fordert mehr Engagement der Politik für eine ökologisch verträgliche Wirtschaftsweise.
Online-Händler im Porträt: Peace of Schmuck – „Großartig, dass es das Verpackungsgesetz gibt“
Nachhaltigkeit
Was bedeutet das Verpackungsgesetz für Online-Händler? Ein Gespräch mit Schmuckdesignerin Julia Borowski über Nachhaltigkeit und den Nutzen von Lizenzero.
BDE-Expertin Dr. Annette Ochs im Gespräch – Bioabfälle: Getrenntsammlung sträflich vernachlässigt
Politik & Recht
Viele Kommunen ignorieren Pflicht zur Bioabfall-Getrennterfassung – zum Nachteil für Klima- und Ressourcenschutz, kritisiert BDE-Expertin Dr. Annette Ochs.
Nachhaltigkeit als wirtschaftliche Chance – Interseroh in zwei Kategorien für den Deutschen Nachhaltigkeitspreis nominiert
Nachhaltigkeit
Der Umweltdienstleister ist in der Kategorie „Großunternehmen“ sowie mit seinem Webshop Lizenzero in der Sonderkategorie „Digitalisierung“ vertreten.
Zahl des Monats
Zahl des Monats Juli 2019
Vollzugsforderung der Zentralen Stelle – Interseroh bietet Lösungen zur einfachen Pflichterfüllung nach VerpackG
Politik & Recht
Die Lizenzierung auf lizenzero.de ist mit wenigen Klicks getan. Nachhaltigkeit und Ressourcenschutz im eigenen Geschäft können so erfolgreich umgesetzt werden.