recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Verfahrenstechnik aktuell – Styropor-Recycling: Kleine Perlen, großes Potenzial
Recycling
Bei RDB plastics in Aschersleben entstehen Regranulate und Mahlgut aus Styropor-Verpackungsabfällen. Ein gefragter Rohstoff z.B. für die Dämmstoff-Industrie.
EU-Umweltkommissar im Interview – Virginijus Sinkevičius: Kreislaufwirtschaft ist essenziell
Nachhaltigkeit
Als Eckpfeiler des New Green Deal trägt Kreislaufwirtschaft wesentlich dazu bei, das 1,5-Grad-Ziel zu erreichen, so EU-Umweltkommissar Sinkevičius im Interview.
Berufe in der Abfallwirtschaft: Leiter Disposition – „Effiziente Entsorgung – eine Frage der Organisation“
Umweltservices
Berufe in der Abfallwirtschaft: Als Leiter Kommunale Disposition bei der ALBA Braunschweig ist Jörn Szustak für die Planung der Entsorgungslogistik zuständig.
Nachhaltige Gestaltung von Verpackungen – Interseroh und Sphera entwickeln GaBi Packaging CalculatoR+
Nachhaltigkeit
Das Online-Tool unterstützt bei der Lebenszyklus-Berechnung von Verpackungen, erstellt einfache Ökobilanzen und ermittelt die Kreislauffähigkeit.
Geschäftsführer Bernhard Pointner im Interview – Molkerei Berchtesgardener Land: Nachhaltigkeit braucht faire Preise
Nachhaltigkeit
Serie „Nachhaltigkeit ist Chefsache“: Für die Molkerei Berchtesgardener Land sind faire Milchpreise die notwendige Voraussetzung für Klima- und Ressourcenschutz.