recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Kreislaufwirtschaft studieren - TU Braunschweig: Know-how für eine globale Circular Economy
Recycling
Kreislaufwirtschaft studieren: Die Abteilung „Abfall- und Ressourcenwirtschaft“ an der TU Braunschweig fördert die Internationalisierung der Ausbildung.
Nachhaltigkeit im Porträt – Boehringer Ingelheim: „Umweltschutz beginnt in den Köpfen“
Nachhaltigkeit
Nachhaltigkeit im Porträt: Das international tätige Pharmaunternehmen Boehringer Ingelheim macht sich für die Gesundheit von Mensch, Tier und Umwelt stark.
Schwerpunkt Reparierbarkeit und Materialeffizienz – Was die EU-Ökodesign-Vorgaben für Hersteller*innen bedeuten
Politik & Recht
Seit März 2021 gelten neue Produktdesign-Regeln für Displays, mit Fokus auf Reparierbarkeit & Materialeffizienz. Ein Gastbeitrag von Dr. Claas Oehlmann, BDE.
Berufe in der Abfallwirtschaft – Ausrangierte IT-Geräte: „Zum Wegwerfen viel zu schade!“
Umweltservices
Berufe in der Abfallwirtschaft: Vom Logistik-Mitarbeiter zum Leiter Betrieb BU ReMarket – Cristian Runge ist bei Interseroh für das IT-Refurbishment zuständig.
Nachhaltig attraktiv – cosnova setzt auf Recyclingkunststoff von Interseroh für Kosmetikverpackungen
Nachhaltigkeit
Erstmals Post Consumer-Recyclingkunststoff aus gebrauchten Verpackungen in dekorativer Kosmetik; 54 Prozent weniger Treibhausgase im Vergleich zu Neukunststoff.