recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

LVP-Sortierung – Künstliche Intelligenz im Praxistest
Recycling
Die nächste Stufe der Automatisierung: In ihrer LVP-Sortieranlage in Leipzig testet die ALBA Group einen intelligenten Roboter-Greifarm.
ArcelorMittal testet Wasserstoff-Verfahren – Stahlproduktion: Klimaschonende Alternativen gesucht
Nachhaltigkeit
Wie lässt sich der CO2-Ausstoß in der Stahlindustrie verringern? Der weltgrößte Hersteller ArcelorMittal testet unter anderem den Einsatz von Wasserstoff.
ALBA Group mit neuem Internet-Auftritt – Modern und übersichtlich: Webseite der ALBA Group jetzt noch kompakter im Netz
Umweltservices
Dank des kundenoptimierten Designs und der schlankeren Navigation finden User noch einfacher zur gesuchten Information oder dem richtigen Ansprechpartner.
Für eine Welt ohne Verschwendung– Interseroh legt aktuelle Berichterstattung zum Nachhaltigkeitsengagement vor
Nachhaltigkeit
Unter dem Motto „Perspektivwechsel“ präsentiert Interseroh, wie eine lineare in eine zirkuläre Wirtschaftsweise überführt werden kann.
Erfassung von Post-Consumer-Abfällen – Sammelqualität verbessern – aber wie?
Recycling
Effektives Recycling fängt bei den Verbrauchern an. Forschungsprojekte wie „Find it – Use it“ erproben neue Konzepte für die haushaltsnahe Sammlung.