recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Neues SRU-Mitglied im Interview – Prof. Christina Dornack: Anreize für mehr Recycling nötig
Politik & Recht
Mitglied im Sachverständigenrat für Umweltfragen Prof. Dr. Christina Dornack: Rezyklatquoten und Besteuerung von Primärrohstoffen fördern Recyclingrohstoffmärkte.
Berufe in der Abfallwirtschaft – Berufskraftfahrer bei ALBA: Mit dem 40-Tonner durch Berlin
Umweltservices
Berufe in der Abfallwirtschaft: Als Berufskraftfahrer bei der ALBA Logistik GmbH kann Gino Laue den Spaß am Lkw-Fahren gut mit dem Familienleben vereinbaren.
Interview mit Markus Müller-Drexel-„Wir brauchen ökonomische Anreize für den Rezyklateinsatz“
Recycling
Ein Recyclingfonds könnte die Kreislaufwirtschaft stärken und zur Optimierung von Verpackungen motivieren, sagt Interseroh-Geschäftsführer Markus Müller-Drexel.
Klimaschutzbericht 2019 verabschiedet – Klimaschutzbericht: Historischer Beitrag der Abfallwirtschaft
Nachhaltigkeit
BMU: Der Rückgang der Treibhausgasemissionen um 78 Prozent in der Abfallwirtschaft resultiert aus dem Deponierungsverbot sowie dem zunehmenden Recycling.
Kreislaufwirtschaft studieren-Hochschule Nordhausen – Agiles Zentrum für Recyclingtechnik
Recycling
Kreislaufwirtschaft studieren: Die Hochschule Nordhausen mit dem angegliederten Thüringer Innovationszentrum für Wertstoffe ThIWert bietet nachhaltige Perspektiven.
Recyclingfähigkeit von Verpackungen – bifa und Interseroh begrüßen neuen Mindeststandard der Zentralen Stelle
Politik & Recht
Die gemeinsam entwickelte Analyse „Made for Recycling“ ermöglicht, die rechtlichen Vorgaben auch in Zukunft verlässlich einzuhalten.