recylingnews-ALBA-Group

recyclingnews

The magazine on recycling and raw materials: the recyclingnews

The magazine about recycling and raw materials: the recycling news. Seven categories in the medium continuously informed about news around about the entire circular economy and its adjacent sectors and markets. Whether interviews, market considerations and background reports - the online platform has been established with clients, market participants and journalists as an important source of information.

Industry news in real time

Following a comprehensive relaunch, the German recycling magazine recyclingnews now provides even more service for readers, including a news alert feature. Subscribers receive news on selected topics in real time. The news portal also has an updated layout and is optimised for responsive web design. You can also follow recyclingnews on Twitter

Users of the recyclingnews app never miss out on a news item. The app is available free of charge in the iOS App Store and Google Play Store. The app shows push notifications with the latest news on the user’s choice of topics. So readers of the online magazine have all waste management and recycling news at their fingertips at all times.

Dr. Alexander Kronimus im Interview – Plastics Europe: Es gilt, Partikularinteressen zu überwinden
Politik & Recht
Die EU-Plastikabgabe sollte national so umgelegt werden, dass die Rezyklat-Nachfrage stimuliert wird, so Dr. Alexander Kronimus von Plastics Europe Deutschland.
Messen, Kongresse, Preise und Umwelttage – Save the Date! Top-Termine der Nachhaltigkeit 2022
Nachhaltigkeit
Starten die Sommermonate noch ruhig mit nur vereinzelten Veranstaltungen, so geht es ab September Schlag auf Schlag: Mit Messen, Kongressen und Aktionstagen rund um Nachhaltigkeit, Kreislaufwirtschaft und Recycling ballen sich die Termine.
Berufe in der Abfallwirtschaft – Datenschützer bei ALBA: „Spannende Praxis statt grauer Theorie“
Umweltservices
Berufe in der Abfallwirtschaft: Als Datenschutzbeauftragter sorgt Malte Pignol bei ALBA für Rechtssicherheit – und für die Sensibilisierung der Mitarbeitenden.
Der Beitrag von ALBA zur Verkehrswende – Emissionsfrei und geräuschlos: Die Müllabfuhr der Zukunft
Nachhaltigkeit
Batterieelektrische und wasserstoffbetriebene Abfallsammelfahrzeuge im Praxistest: Wie ALBA die Weichen auf eine klimafreundliche Mobilität stellt.
Verpackungsgesetz aktuell – ZSVR: Registrierungspflicht gilt jetzt für alle Verpackungen
Politik & Recht
Ab 1. Juli `22 müssen alle Verpackungen im Verpackungsregister LUCID registriert sein. Für Online-Marktplätze und Fulfillment-Anbieter gelten neue Prüfpflichten.